بنویس

بنویس

محتوا تولید کنید.و با بنویس به اشتراک بگذارید.
بنویس

بنویس

محتوا تولید کنید.و با بنویس به اشتراک بگذارید.

۱۲ افزونه فایرفاکس برای وبمسترها و طراحان وب

رضا باقرزاده

اگر طراح وب یا مدیر سایت باشید، می دانید که ابزارهای مختلفی در دسترس شما است تا کارتان را بهتر و سریع تر انجام دهید. یک دسته مهم از آنها افزونه های مرورگر فایرفاکس هستند که کمک های زیادی به ما می کنند. امروز می خواهیم با ۱۲ افزونه مهم برای وبمسترها و طراحان وب آشنا شویم. شاید همین الان هم از آنها استفاده می کنید و شاید برخی از آنها برایتان جدید باشد. 

پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

چارت سورس صفحه

firefox-addon1_n.jpg

خیلی اوقات می خواهیم سورس صفحات وب را ببینیم. اما اکثر اوقات کدهای سورس صفحات به هم ریخته و در هم نمایش داده می شوند. گاهی هم آنها را فشرده سازی کرده اند. این افزونه می تواند مشکلات را حل کند و همه چیز را مرتب و منظم جلوی چشم شما قرار دهد.


وب دولوپر

webdeveloper_n.jpg

این افزونه ای همه کاره است که بعید می دانم آن را نداشته باشید. مجموعه زیادی از امکانات در دسترس شما است. از خط کش دوست داشتنی برای متر کردن صفحه وب گرفته تا امکان تغییر سایز پنجره به رزولوشن دلخواه.


فایرباگ

firefox-addon2_n.jpg

طراح وبی را سراغ دارید که از این افزونه استفاده نکند؟ فایرباگ تقربیا پرکاربرد ترین افزونه فایرفاکس برای طراحان وب به حساب می آید. طراحانی را می شناسم که کروم را دوست دارند، اما به خاطر فایرباگ همچنان از فایرفاکس استفاده می کنند. هر چند کروم هم امکان مشابه ای دارد که هنوز به اندازه فایرباگ دوست داشتنی نشده است.


فایر پی اچ پی

firefox-addon3_n.jpg

افزونه ای که در همکاری با فایرباگ کار می کند و هنگام برنامه نویسی AJAX بسیار مفید خواهد بود. اطلاعات توسط هدر صفحه ارسال می شود و به این معنی است که مزاحم نمایش اطلاعات روی صفحه وب شما نخواهد بود.


Extended Statusbar

extend-status_n.jpg

این افزونه اطلاعات بسیار مفیدی به استاتوس بار فایرفاکس اضافه می کند. چیزهایی مانند حجم و سرعت باز شدن صفحه وب.


فلگ فاکس

flagfox_n.jpg

حالا با یک نگاه متوجه می شوید که سایت مورد نظر شما در چه کشوری میزبانی شده است.


User Agent Switcher

user-agent.png

وب سرورها از روی اطلاعاتی به نام User Agent که از سوی مرورگر شما به سایت ارسال می شود، متوجه می شوند که هم اکنون با چه مرورگری به آنها مراجعه کرده اید. برای همین است که اگر با موبایل تان به یک سایت مراجعه کنید ممکن است نسخه موبایل را ببینید. این افزونه به شما اجازه می دهد این تنظیمات را در فایرفاکس دستکاری کنید و به سایت ها بگویید که با اینترنت اکسپلورر ۶ یا آیفون به آنها مراجعه کرده اید. این موضوع برای تست های مختلفی کاربردی و مفید است.


وضعیت سئو

seo-alexa_n.jpg

این هم جزو افزونه های مفیدی است که به درد وبمسترهای می خورد و آمار آلکسا و پیج رنگ گوگل سایت ها را در اختیار شما قرار می دهد. ضمن اینکه می توانید دکمه های تولبار را طبق نیاز خودتان کم و زیاد کنید.


اسکرین شات

fireshot_n.jpg

برای برنامه نویس های وب زیاد پیش می آید که بخواهند از یک صفحه وب به طور کامل اسکرین شات بگیرند. بعضی ها از دکمه printscreen استفاده می کنند. اما آن روش، در مقابل این افزونه امکان ضعیفی به حساب می آید.


فایر اف تی پی

fireftp_n.jpg

برای اف تی پی گزینه های خوب زیادی مانند کلاینت فایل زیلا در دسترس است اما اگر عاشق فایرفاکس باشید شاید ترجیح بدهید که از فایر اف تی پی استفاده کنید.


استایلیش

stylish_n.jpg

ممکن است دلتان بخواهد برای بعضی سایت ها مثل نردبان یا نارنجی یک استایل کاستوم بنویسید. مثلا فونت و اندازه آن را تغییر دهید یا برخی ستون ها را جابجا کنید. کافی است با این افزونه یک سی اس اس اختصاصی برای خودتان بنویسید تا سایت ها را با تنظیمات مورد علاقه خودتان ببینید.


YSlow

yslow-firefox-addon_n.jpg

در تست و بررسی سایت هایتان با این افزونه شک نکنید. YSlow توسط شرکت یاهو توسعه یافته و سایت شما را از نظر سرعت بررسی کرده و به آن امتیاز میدهد. در کنار آن راه حل های مهمی برای رفع مشکلات سایت پیشنهاد می کند که توصیه می کنیم با دقت به آنها توجه کنید و به دنبال کسب امتیاز بالا باشید.


افزونه های مفید برای طراحان وب به همینها محدود نمیشود و ده ها ابزار مختلف دیگر وجود دارد که به کار شما کمک بزرگی می کنند. افزونه های معرفی شده جزو پرکاربردترین آنها به شمار می آیند اما اگر همچنان به دنبال موارد بیشتری هستید، کافی است سری به بخشافزونه های موزیلا بزنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.