بنویس

بنویس

محتوا تولید کنید.و با بنویس به اشتراک بگذارید.
بنویس

بنویس

محتوا تولید کنید.و با بنویس به اشتراک بگذارید.

اینفوگرافیک: ظهور و پیشرفت اندروید

رضا باقرزاده

در عرض هشت سال، شرکت گوگل که هیچ سیستم عاملی نداشت، دارای پر استفاده ترین پلتفرم اسمارت فون ها شد. در ادامه در یک اینفوگرافیک این رشد و صعود سریع را مرور می کنیم.

اندروید که در سال ۲۰۰۵ توسط این غول جستجو (گوگل) خریداری شد و در سال گذشته روی ۲۵۰ میلیون گجت نصب و فعال گردید. این رشد سریع موفقیت وسیع شرکت اپل در تولید گجت های بر پایه سیستم عامل iOS را تحت شعاع قرار داد. بر اساس آمار MBA Online در سال گذشته ۱۰۴.۷ میلیون گجت بر پایه iOS فعال شد.


بعد از سالها رقابت بین گجت هایی مانند سری گالاکسی اس سامسونگ (تحت اندروید) و آیفون، بالاخره گوگل به قله این رقابت صعود کرده است. امروزه ۱.۳ میلیون فعال سازی گجت های اندروید را در هر روز شاهد هستیم. بر اساس آمارهای MBA Online، محبوبیت این سیستم عامل با محبوبیت مکدونالد برابری می کند. به عبارت دیگر فست فودها در هر ثانیه ۱۷ Big Mac را به فروش می رسانند، در حالی که با اختلاف خیلی کم در هر ثانیه ۱۵ گجت بر پایه اندروید فروخته و فعال می شود!


اما بیگ مک (Big Mac) ها و ابزارهای اندروید یک تفاوت بسیار بزرگ دارند و آن هم قیمت آنها است. همین قضیه ارزش فروش ۱۵ اندروید در ثانیه را صد چندان می کند. در اینفوگرافیک می بینید که ابزارهای اندروید به طور متوسط ۲۰۰ دلار هستند، اما در مقابل برگرهای ۲ دلاری قرار دارند.


شرکت اپل در پایان سال گذشته میلادی توانست دوباره رتبه اول فروش اسمارت فون ها در آمریکا را به دست بیاورد. بر طبق گفته Kantar Worldpanel ComTech در یک بازه ۱۲ هفته ای تا ۲۵ نوامبر، اپل با ۵۳ درصد فروش در رتبه اول قرار داشت. در همین مدت، اندروید با ۴۲ درصد (۱۱ درصد کمتر) رتبه دوم را در فروش آمریکا در اختیار داشت.


کوپرتینو (شهری در شهرستان سانتاکلارای ایالت کالیفرنیا. با جمعیت ۵۸ هزار نفر. جایگاه دفتر مرکزی اپل. عموما کوپرتینو به خود شرکت اپل اطلاق می شود.) هنوز در دنیای تبلت ها تاج پادشاهی را بر سر دارد و بر طبق آمار MBA Online در بازار تبلت بیشترین فروش سه ماه دوم و سوم ۲۰۱۲ را در اختیار داشته است. البته تبلت های اندرویدی در حال نزدیک شدن به آیپد هستند.


اپل همچنین پادشاه دنیای اپلیکیشن ها نیز هست. این شرکت در سال ۲۰۱۲ از اپلیکیشن هایش ۲.۵۳ میلیارد دلار عایدش شده است، در مقایسه Google Play ۱.۶۸ میلیارد دلار سود داشته است. اما از نظر تعداد، اپلیکیشن های بازی در فروشگاه گوگل در حال برابر شدن با تعداد اپلیکیشن های بازی app store اپل است.


در زیر اینفوگرافیک MBA Online با توضیحات بسیار کامل تر و زیباتر را در این مورد می بینید. (اینفوگرافیک به دلیل متن ساده ترجمه نشده است.) برای دیدن اینفوگرافیک در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید.


911201-www-nardebaan-ir-infographic-rise-android_00.jpg


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.