بنویس

بنویس

محتوا تولید کنید.و با بنویس به اشتراک بگذارید.
بنویس

بنویس

محتوا تولید کنید.و با بنویس به اشتراک بگذارید.

تولد pixi.js یک موتور رندر سازی دو بعدی

رضا باقرزاده

یک کتابخانه جاوااسکریپت جدید برای رسم گرافیک های ۲ بعدی: با pixi.js آشنا شوید. این کتابخانه ای سبک و سریع است که وعده می دهد ساختن بازی های ۲ بعدی بر اساس HTML5 را راحت تر کند. 

سازندگان آن ادعا می کنند که حالا هر کسی می تواند بدون آشنایی با WebGl از قدرت شتابدهنده سخت افزاری کامپیوتر و موبایل استفاده کند. 

pixi.js بر اساس تفکر «یک بار بساز همه جا استفاده کن» ساخته شده و سازندگان معتقد اند که HTML5 نقش مهمی برای رسیدن به این تفکر بازی می کند. 

حاصل کار شما قرار است به خوبی روی مرورگر کامپیوتر کار کند و علاوه بر آن به راحتی روی مرورگرهای موبایل و تبلت هم رندر می شود. آن هم با سرعت زیاد. البته باید توجه کنید که این یک موتور برای بازی نیست و یک موتور رندر سازی ۲ بعدی است. بنابراین فقط برای ساخت بازی ها نیست و می توان از آن در طیف وسیعی از کارها استفاده کرد و یک جایگزین خوب برای فلش به حساب می آید.


سورس کد pixi.js طی دو هفته آینده در گیت هاب منتشر خواهد شد و سازندگان هم اکنون مشغول نوشتن داکیومنت ها و راهنماهای استفاده هستند. اما تا آن زمان می توانید این بازی نمونه را ببینید که بر اساس این کتابخانه کار می کند و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر صفحه معرفی را ببینید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.