ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
رضا باقرزاده
یک کتابخانه جاوااسکریپت جدید برای رسم گرافیک های ۲ بعدی: با pixi.js آشنا شوید. این کتابخانه ای سبک و سریع است که وعده می دهد ساختن بازی های ۲ بعدی بر اساس HTML5 را راحت تر کند.
سازندگان آن ادعا می کنند که حالا هر کسی می تواند بدون آشنایی با WebGl از قدرت شتابدهنده سخت افزاری کامپیوتر و موبایل استفاده کند.
pixi.js بر اساس تفکر «یک بار بساز همه جا استفاده کن» ساخته شده و سازندگان معتقد اند که HTML5 نقش مهمی برای رسیدن به این تفکر بازی می کند.
حاصل کار شما قرار است به خوبی روی مرورگر کامپیوتر کار کند و علاوه بر آن به راحتی روی مرورگرهای موبایل و تبلت هم رندر می شود. آن هم با سرعت زیاد. البته باید توجه کنید که این یک موتور برای بازی نیست و یک موتور رندر سازی ۲ بعدی است. بنابراین فقط برای ساخت بازی ها نیست و می توان از آن در طیف وسیعی از کارها استفاده کرد و یک جایگزین خوب برای فلش به حساب می آید.
سورس کد pixi.js طی دو هفته آینده در گیت هاب منتشر خواهد شد و سازندگان هم اکنون مشغول نوشتن داکیومنت ها و راهنماهای استفاده هستند. اما تا آن زمان می توانید این بازی نمونه را ببینید که بر اساس این کتابخانه کار می کند و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر صفحه معرفی را ببینید.