بنویس

بنویس

محتوا تولید کنید.و با بنویس به اشتراک بگذارید.
بنویس

بنویس

محتوا تولید کنید.و با بنویس به اشتراک بگذارید.

تولدی دوباره برای اپرا موبایل در اندروید

رضا باقرزاده

شرکت اپرا نسخه جدید مرورگر محبوب خود برای اندروید را ارائه کرد. تغییرات این نسخه تنها در ظاهر آن خلاصه نمی شود. همانطور که پیشتر در برخط درباره تغییر موتور رندرسازی اپرا به وب کیت (WebKit) خواندیم، نسخه جدید همانند سافاری و کروم از این موتور استفاده می کند.


اگر تمایل دارید تفاوت های این نسخه را نسبت به نسخه های گذشته شخصا آزمایش کنید، می توانید نسخه بتای آن را از فروشگاه گوگل دانلود کنید.


ماه گذشته، اپرا اعلام کرده بود که وب کیت را جایگزین پرستو (Presto) خواهد کرد. این تغییر از اندروید شروع شده و در برنامه آینده اپرا برای تمامی مرورگرهایش وجود دارد.


ظاهر اپرای جدید ساده تر بوده و به جای نواری که فضای صفحه را اشغال می کرد، همانند مرورگر کروم اندروید از یک دکمه در کنار نوار آدرس بهره می برد. بقیه تغییرات را در ادامه مطلب بخوانید.


از دیگر تغییرات ظاهری آن، می توان از "ترکیب نوار آدرس و جستجو" نام برد. نحوه سوییچ بین تب ها هم بسیار شبیه سافاری در آی او اس است.


علاوه بر اینکه تغییرات بسیاری در این نسخه اعمال شده، امکاناتی که در بین کاربران اپرا آن را تبدیل به یک مرورگر دوست داشتنی کرده بود را حفظ (و البته ارتقا) داده است.


از جمله می توان به صفحه اصلی آن (Speed Dial) نام برد. نحوه مدیریت سایت های مورد علاقه در آن بسیار ساده تر شده است. حتی می توانیم با انداختن آیکون های مختلف روی یکدیگر، پوشه جدید بسازیم تا از فضای موجود بیشترین استفاده را کرده باشیم. (البته این هم ما را یاد صفحه اصلی آی او اس می اندازد!)


operaspeed.jpg

امکان جدیدی که اپرا آن را "حالت Off-Road" نامیده، الهام گرفته از قابلیت محبوب فشرده سازی در اپرا مینی است که از این پس آن را در اپرا موبایل هم خواهیم دید. در حالت Off-Road، صفحات اینترنت ابتدا به سرور اپرا منتقل شده و پس از فشرده سازی به دستگاه کاربر منتقل می شوند. بنابراین هم صفحات با سرعت بیشتری دریافت می شوند و هم هزینه کمتری برای اینترنت خواهیم پرداخت و ... .


operamenu.jpg

البته بر خلاف اپرا مینی که همیشه این فشرده سازی را انجام می داد، کاربر امکان فعال یا غیر فعال سازی آن را خواهد داشت.


همچنین می توانیم صفحات را موقتا و برای آینده ذخیره کنیم تا اگر به اینترنت دسترسی نداشتیم، به راحتی آن ها را مرور کنیم.


با وجود اینکه امکانات بسیار زیادی برای دوست داران اپرا اضافه شده و از پایداری نسبی برخوردار است، اما هنوز نسخه نهایی آن منتشر نشده و در مرحله بتا قرار دارد. در آزمایش ها، حالت Off-Road گاهی نمی تواند صفحات را به درستی فشرده سازی نموده و نمایش دهد. همچنین هنوز هیچ روشی برای سینک (Sync) اطلاعات وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.