بنویس

بنویس

محتوا تولید کنید.و با بنویس به اشتراک بگذارید.
بنویس

بنویس

محتوا تولید کنید.و با بنویس به اشتراک بگذارید.

اسناد لو رفته NSA و ماجرای جاسوسی از رییس جمهوری اسبق روسیه

رضا نیک نژاد - چهار شنبه 29 خرداد ۱۳۹۲ - 15:15

گویا آژانس امنیت ملی امریکا علاوه بر هدف گرفتن مظنونین به فعالیت های تروریستی، حسابی سرگرم سرک کشیدن در کار سران کشورهای دیگر دنیا هم هست. 

یکی از اسناد لو رفته در ماجرای افشاگری ادوارد سنودن نشان می دهد که دولت امریکا در جریان اجلاس G20 در لندن که به سال 2009 برگزار شد، مشغول جاسوسی از دمیتری مدودف (Dmitry Medvedev)، ریس جمهوری وقت روسیه بود. 

طبق اسناد افشا شده، ظاهرا جاسوسان امریکایی موفق به شنود ارتباطات فوق سری بین مدودف و هیئت نمایندگان او شده و سپس اطلاعات به دست آمده را با سران بریتانیا، استرالیا، کانادا و نیوزلند به اشتراک گذاشته بودند. 

گویا این جاسوسی، درست چند ساعت بعد از دیدار مدودف و اوباما و صحبت بر سر مسایلی نظیر همکاری روی مسئله مهم خلع سلاح اتمی صورت گرفته و از طریق این کار، آژانس امنیت ملی امریکا پی به تغییری در نحوه دریافت و ارسال پیام های روسیه در ارتباطات مربوط به رییس جمهوری این کشور شده. 

ماجرای افشاگری اخیر بیشتر روی جاسوسی NSA از کاربران شرکت های بزرگ فناوری امریکا متمرکز بود و این سازمان همواره ادعا کرده که هدف برنامه PRISM ردیابی تروریست ها بوده و حتی به واسطه فعالیت های صورت گرفته، نقشه های تروریستی برای حمله در 20 کشور دنیا خنثی شده، ولی اکنون باید پرسید: 

آیا دمیتری مدودف هم جزو حلقه های تروریستی مد نظر NSA بوده؟ 

سوالی که جواب آن قطعا نه است و باعث می شود ادعای اصلی NSA به طور کامل زیر سوال برود و دست نظریه پردازان برای شاخ و برگ دادن به مقوله "برادر بزرگ" بیش از پیش باز شود.
  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.