بنویس

بنویس

محتوا تولید کنید.و با بنویس به اشتراک بگذارید.
بنویس

بنویس

محتوا تولید کنید.و با بنویس به اشتراک بگذارید.

معرفی 5 ابزار آنلاین تولید فیوآیکون (favicon)

پروژه مشترک:رضا باقرزاده و شهرزاد انوری

آیا تا به حال به آیکون کنار نام وب سایت در نوار آدرس یا لیست علاقه مندی های مرورگر خود (Favorites یا Bookmarks) دقت کرده اید؟! این نشان کوچک گرافیکی که معمولا نماد یا لوگو یک وب سایت است با نام فیوآیکون (favicon) شناخته می شود.


بسیاری از دوستان با مشخصات فنی فیوآیکون ها آشنایی دارند؛ اما یکی از بزرگترین مشکلات برای داشتن یک فیوآیکون، نحوه تولید آن است.


نرم افزارهای طراحی قابل نصب روی سیستم عامل ها (مانند فتوشاپ) یکی از راه کارهای ساختن فیوآیکون ها هستند. البته ممکن است برای پشتیبانی از فرمت ICO نیازمند نصب افزونه (Plugin) باشند.


اگر تمایل دارید بدون نصب نرم افزار و در کوتاه ترین زمان، فیوآیکون وب سایت خود را طراحی و تولید نمایید، با ما در ادامه این نوشته همراه باشید.


معرفی 5 وب سایت تولید کننده فیوآیکون:


X-Icon-Editor:

X-Icon-Editor

از نکات مثبت X-Icon-Editor می توان به امکانات آن اشاره کرد. در کنار ابزارهای معمولی، ابزارهایی مانند انتخاب و تغییر رنگ، کشیدن شکل های مختلف، درج متن، قلم مو (Brush) و ... در این سایت دیده می شوند. پیش نمایش زنده فایل نهایی هم در نسخه جدید آن اضافه شده است. همچنین می توانیم تصاویر خارجی مانند لوگوی سایت را در آیکون خود ایمپورت (Import) کنیم.


در انتها و در زمان تولید فایل آیکون با فرمت ICO (و اندازه های 16، 24، 32 و 64 پیکسل)، نحوه قرار دادن آن در صفحه سایت را نیز نمایش می دهد.


favicon.cc:

favicon.cc

favicon.cc نسبت به وب سایت معرفی شده قبلی ابزارهای کمتری دارد. در زمان طراحی فقط می توانیم پیکسل ها را در رنگ های مختلف یا ترنسپرنت (Transparent) رنگ آمیزی کنیم.


این سایت نیز امکان درج فایل های خارجی در طرح را شامل می شود. پیش نمایش زنده فایل نهایی از امکانات دیگر این سایت است.


یکی از امکانات جدید این سایت، توانایی تولید آیکون های متحرک است.


Antifavicon:

Antifavicon

آیکون های 16 در 16 پیکسل فضای کمی برای قرار دادن متن دارند. Antifavicon در مجموع سعی می کند متن را در این فضای کم به شکل مناسب و در دو سطر قرار دهد. رنگ بندی متن و زمینه آن در هر دو سطر به صورت مجزا امکان پذیر است. متاسفانه با توجه به ساختار پیکسلی فونت ها، محدودیت هایی برای انتخاب قلم متن وجود دارد.


Faviconist:

Faviconist

Faviconist تا حدودی شبیه به Antifavicon است. علاوه بر اینکه می توانیم متن را در فضای کوچک آیکون به شکل قابل قبول قرار دهیم، تنوع فونت بیشتری نسبت به سایت مشابه خود دارد.


همچنین امکان قرار دادن طیف رنگ (Gradient) در دو حالت خطی و دایره ای برای زمینه آیکون وجود دارد.


پیش نمایش زنده از ویژگی های دیگر این سایت است. آیکون نهایی را می توانیم در اندازه های 16، 32 و 256 پیکسل خروجی بگیریم.


Genfavicon:

Genfavicon

انتخاب آخر ما در این نوشته Genfavicon است. Genfavicon بیشتر از اینکه ویرایشگر آیکون باشد، تبدیل کننده آن است.


با استفاده از این سایت می توانیم یک تصویر خارجی را به عنوان ورودی تعریف و در نهایت یک فایل با فرمت ICO دریافت نماییم. پس از آپلود (یا معرفی) تصویر اولیه، می توانیم یک ناحیه از آن را به صورت دلخواه انتخاب کنیم.


فایل نهایی می تواند در سایز های مختلف به صورت مجزا تولید شود.


در انتها یادآور می شویم که سایت های معرفی شده نقاط قوت و ضعف خود را دارند و بسته به نیاز می توانیم از یکی از آن ها استفاده کنیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
fars 1391,12,10 ساعت 21:13 http://www.fars.eoo.ir

98956250561گاهی شانس فقط یک بار به آدم رو میاره پس باید قدرش رو دونست بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.fars.eoo.ir

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.