بنویس

بنویس

محتوا تولید کنید.و با بنویس به اشتراک بگذارید.
بنویس

بنویس

محتوا تولید کنید.و با بنویس به اشتراک بگذارید.

تاثیر ورود اینترنت اکسپلورر 10 به ویندوز 7

افشین باقرزاده

سه روز است که نسخه نهایی اینترنت اکسپلورر نسخه 10 برای ویندوز 7 ارایه شده. و این یک تغییر مهم برای طراحان و توسعه دهندگان وب به حساب می آید. چرا که مرورگر جدید مایکروسافت به خاطر آپدیت اتوماتیک در ویندوز 7 به سرعت روی کامپیوتر کاربران نصب می شود و در واقع ۷۰۰ میلیون کاربر ویندوز 7 به زودی آن را دانلود خواهند کرد. 

اینترنت اکسپلورر 10 نسبت به نسخه 9 حدود ۲۰ درصد سریع تر است و این موضوع دلیل مهم دیگری است که سبب می شود کاربران تمایل زیادی برای نصب آن داشته باشند. ضمن اینکه از امنیت و رابط کاربر بهتری هم برخوردار است. 

اما در پشت صحنه می بینیم که پشتیبانی از بیش از ۳۰ استاندارد جدید در نسخه ۱۰ قرار گرفته و دست طراحان را نسبت به گذشته بازتر می کند. 

موضوع آپدیت در اینترنت اکسپلورر همیشه یک مشکل به حساب می آمده و سبب شده که طراحان مجبور باشند به این موضوع فکر کنند که کارشان را برای نسخه های مختلف این مرورگر بهینه کنند. در حالی که مایکروسافت باید امکان آپدیت خودکار را مانند کروم و فایرفاکس به مرورگرش اضافه می کرد. 

در واقع کاربر نباید مجبور باشد که به نسخه مرورگرش توجه کند و همیشه باید به صورت خودکار از آخرین نسخه از مرورگر استفاده کند. این وظیفه شرکت سازنده است که کار آپدیت های دایم را در پشت صحنه انجام دهد. 

در حال حاضر اینترنت اکسپلورر 9 حدود 16.9 درصد بازار را در اختیار دارد و سهم بازار نسخه 10 حدود 1.2 درصد است. اما پیش بینی می شود که طی هفته های آینده به سرعت شاهد تغییر در این آمار باشیم و گفته می شود اینترنت اکسپلورر 9 به زودی خواهد مرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.