بنویس

بنویس

محتوا تولید کنید.و با بنویس به اشتراک بگذارید.
بنویس

بنویس

محتوا تولید کنید.و با بنویس به اشتراک بگذارید.

حذف نرم افزارهای ad-blocking از گوگل پلی

محمد رضا حقیری

گوگل در یک حرکت عجیب و پس از اعلام بازنشسته شدن گوگل ریدر، نرم افزار محبوب Adblock Plus و تعدادی دیگر از نرم افزارهای مشابه را از لیست اپ های گوگل پلی حذف کرد.


بنابراین از این پس نرم افزارهایی که از نمایش تبلیغات جلوگیری کنند جایی در فروشگاه گوگل نخواهند داشت. نکته جالب اینکه این نوع افزونه ها هنوز در فروشگاه مرورگر کروم به فعالیت خود ادامه می دهند.


گوگل علت این تصمیم را زیر پا گذاشتن قوانین گوگل پلی توسط این نوع نرم افزارها اعلام کرده و از "دخالت یا تغییر در یک سرویس یا محصول دیگر با استفاده از روش های غیر مجاز" به عنوان علت اصلی حذف آن ها نام برد.


طبیعتا اگر از این نوع نرم افزارها در دستگاه اندرویدی خود استفاده می کنید، تنها مشکلی که در آینده با آن رو به رو خواهید شد، عدم پشتیبانی و انتشار نسخه های جدیدتر توسط فروشگاه رسمی گوگل خواهد بود. اما ولادیمیر پالانت (Wladimir Palant) تولید کننده Adblock Plus در آخرین اظهارنظر خود اعلام کرد که علاقه مندان می توانند نسخه های آینده این نرم افزار را از وب سایت رسمی Adblock Plus به صورت مستقیم دریافت نمایند.


ولادیمیر این تصمیم گوگل را بسیار عجیب دانست و آن را یک تغییر رویه در گوگل دانست. وی درباره نرم افزارهایی که در گوگل پلی فقط برای دستگاه های روت شده (for rooted phones only) همچنان به کار خود ادامه می دهند گفت:


تا پیش از این اتفاق، تفاوت اصلی بین اندروید و آیفون این بود که ارائه تمامی نرم افزارها به غیر از نرم افزارهای مخرب و جاسوسی در فروشگاه گوگل مجاز بود. گوگل هنوز اجازه می دهد نرم افزارهایی که فقط برای دستگاه های روت شده تولید شده اند (for rooted phones only) ارائه شوند. برخی از این نوع نرم افزارها مصداق فعالیت غیر مجاز هستند. آیا این ها هم در برنامه آینده گوگل برای حذف قرار دارند؟

نکته جالب اینکه هنوز لینک Adblock Plus در نتایج جستجوی گوگل وجود دارد. اما با کلیک روی آن با یک پیغام خطا رو به رو می شویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.